در مورد رنگ کردن چوب ترموود بیشتر بدانید

چوب ترموود اگرچه دارای مقاومت مناسبی نسبت به شرایط محیطی است اما با استفاده از روش هایی می توان این مقاومت را تا حد زیادی افزایش داد. رنگ کردن چوب ترموود یکی از این روش ها است که بسیار متداول می باشد. این کار علاوه بر افزایش مقاومت می تواند زیبایی فراوانی به محصولات حاصل از چوب ترموود ببخشد.

رنگ هایی که برای چوب ترموود مورد استفاده قرار می گیرند دارای تنوع فراوانی هستند از طرفی باید از رنگ های مخصوصی برای این کار استفاده شود. معمولا برای افزایش زیبایی چوب ترموود از رنگ های مخصوص شفاف استفاده می شود. رنگ کردن چوب ترموود می تواند موجب محافظت کاملی از چوب شود. این محافظت تنها در خصوص شرایط محیطی نبوده بلکه می تواند در خصوص حشرات نیز مفید واقع شود. هنگامی که رنگ روی چوب قرار می گیرد مانع از نفوذ رطوبت به داخل چوب می شود به همین دلیل به ویژه هنگامی که از چوب برای نمای خارجی ساختمان ها استفاده می کنند پیش از این کار از رنگ های مخصوص برای رنگ کردن چوب ترموود استفاده می شود.

رنگ های مختلفی با طیف رنگی متنوع و زیبایی برای این کار در بازار وجود دارد و کافیست با توجه به نیاز های خود و ویژگی هر کدام از این رنگ ها نسبت به انتخاب گزینه مناسب اقدام نمایید. ( مطلب مرتبط: ترموود ایرانی را بیشتر بشناسید)

 

در مورد رنگ کردن چوب ترموود بیشتر بدانید

در مورد رنگ کردن چوب ترموود بیشتر بدانید

روش رنگ کردن چوب ترموود

برای رنگ کردن چوب ترموود لازم است از چوب خشک استفاده شود. اولین گام برای این کار زدن یک لایه آستر روی چوب است. باید توجه کنید که به طور کامل همه بخش های چوب به آستر آغشته شود. این موضوع می تواند به عنوان پایه رنگ اصلی مورد استفاده قرار گیرد. پس از خشک شدن آستر می توانید رنگ مورد نظر را بر روی چوب بمالید. اگر قصد دارید از چوب ترموود برای نمای ساختمان و یا کف استفاده کنید توصیه می شود پیش از استفاده عملیات رنگ کردن را انجام دهید به این ترتیب چوبی بسیار مقاوم را مورد استفاده قرار داده اید.

 

در فرایند ترموود کردن چوب در انتخاب نوع رنگ باید دقت فراوانی داشته باشید و بهتر است این کار زیر نظر متخصصان انجام شود. رنگ های مورد استفاده باید از لحاظ غلظت مناسب باشند و همچنین با آستر اولیه تداخلی نداشته باشند. رنگ های غلیظی که برای رنگ کردن چوب ترموود مورد استفاده قرار می گیرد دارای طیف وسیعی هستند. این رنگ ها مات بوده و نفوذ پذیری کمی دارند. علاوه بر رنگ های مات و غلیظ می توانید از رنگ های نیمه شفاف نیز برای رنگ کردن چوب ترموود استفاده نمایید. این رنگ ها نمی توانند به طور کامل رنگ اصلی چوب را بپوشانند و تنها یک لایه کم رنگی روی آن ایجاد می کند. در واقع اگر تمایل دارید بافت اصلی چوب را همیشه مشاهده کنید باید از رنگ های نیمه شفاف به جای رنگ های مات استفاده نمایید.

 

این رنگ ها را حتی اگر به دفعات روی سطح چوب بمالید باز هم بافت اصلی چوب همیشه نمایان خواهد بود. آخرین دسته رنگ های مورد استفاده در فرایند رنگ کردن چوب ترموود رنگ های شفاف هستند. این رنگ ها می توانند به عنوان روغن هم تلقی گردند. در واقع رنگ های شفاف رنگ چوب را تغییر نداده و تنها به عنوان یک لایه پوششی روی آن قرار می گیرد. این لایه پوششی می تواند به عنوان محافظ عمل کند اما تغییری در رنگ چوب ترموود ایجاد نمی کند.

رنگ کردن چوب ترموود

رنگ کردن چوب ترموود

در میان همه رنگ هایی که برای رنگ کردن چوب ترموود مورد استفاده قرار می گیرد رنگ های نیمه شفاف طرفداران بیشتری دارند زیرا علاوه بر قابلیت پوشش دهی مناسب و همچنین تغییر رنگ، می توان بافت اصلی و زیبای چوب را هم در محصول نهایی مشاهده نمود.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *